مراقبت از پوست

روتین مراقبت از پوست در تابستان

روتین مراقبت از پوست در تابستان ارایشی کلبه نیک

مقدمه

تعطیلات، گرما و آفتاب بی پایان ممکن است برای بسیاری از شما رویایی به نظر برسند؛ اما اگر از پوست خودتان را به درستی محافظت نکنید، ممکن است شاهد بروز مشکلات مختلفی باشید. خوشبختانه ترفندهای مختلفی برای مراقبت از پوست در فصل تابستان وجود دارند که اگر می‌خواهید از کدر شدن پوست خودتان در معرض نور خورشید جلوگیری کنید، باید از آن‌ها کمک بگیرید. روتین مراقبت از پوست در تابستان با روتینی که در فصل‌های دیگر دنبال می‌کنید، متفاوت است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این تفاوت‌ها آشنا شوید.

چرا روتین مراقبت از پوست در تابستان متفاوت است؟

نیازهای پوست شما در طول سال تغییر می‌کنند. همانطور که باید در فصل تابستان لباس‌های زمستانه را کنار بگذارید و به سراغ لباس‌های خنک بروید، روتین مراقبت از پوست در تابستان نیز باید تغییر کند. در فصل زمستان روتین پوستی شما قوی‌تر و بر پایه آبرسانی بیشتر بود. حتی اگر از مرطوب کننده‌های چرب استفاده می‌کردید، مشکلی وجود نداشت؛ اما روتین مراقبت از پوست در تابستان با آبرسان‌های سبک‌تر است. اگرچه در هر نوع روتین در بازه‌های زمانی مختلف از سال، نیاز به هیدراتاسیون پوست دارد؛ اما به دلیل اینکه در فصل گرما پوست شما گرما و رطوبت بیشتری تولید می‌کند، پس باید از آبرسان‌های ملایم، سبک و بدون چربی استفاده کنید.

مهم‌ترین محصول برای روتین مراقبت از پوست در تابستان

مهم‌ترین محصول برای روتین مراقبت از پوست در تابستان، ضد آفتاب است. نور خورشید در فصل تابستان شدت بیشتری دارد و روزها طولانی‌تر هستند. شما مدت زمان بیشتری از منزل بیرون هستید، پس باید حتما از پوست خودتان در برابر اشعه UV محافظت کنید. برای کاهش علائم پیری پوست و داشتن پوستی شاداب و بدون مشکل، استفاده از ضد آفتاب ضروری است.

هر روز صبح قبل از خروج از منزل باید به اندازه نصف قاشق چایخوری ضد آفتاب به صورت و گردن خودتان بزنید و آن را هر 2 ساعت یکبار تمدید نمایید. ترکیبی از مرطوب کننده و ضد آفتاب به شما این امکان را می‌دهد تا پوستی زیبا، شاداب و بدون چین و چروک داشته باشید.

مراقبت از پوست در تابستان

ضد افتاب

روتین مراقبت از پوست در تابستان

داشتن پوست سالم آرزوی بسیاری از شما است. برای اینکه بتوانید از زیبایی و طراوت پوست خودتان نهایت لذت را ببرید، باید حتما یک روتین پوستی مناسب داشته باشید. روتین مراقبت از پوست در تابستان برای همه افراد با پوست چرب، خشک و مختلط یکسان است؛ فقط باید با توجه به نوع پوست خود از محصولات مناسب استفاده نمایید. بهترین روتین برای مراقبت از پوست در تابستان به شرح زیر است:

1. صبح و شب پوست را کاملا تمیز کنید

در طول تابستان بیشتر عرق می‌کنید، بیشتر از منزل بیرون هستید و بیشتر از ضد آفتاب استفاده می‌کنید، پس پاکسازی موثر و کامل بسیار مهم است. می‌توانید از یک شوینده مناسب بدون لایه برداری برای تمیز کردن پوست خودتان استفاده کنید. اگر مستعد جوش هستید، می‌توانید از شوینده‌های مخصوص پوست‌های چرب استفاده نمایید.

آب و هوای مرطوب می‌تواند باعث تولید بیش از حد چربی در پوست شما شود که این اتفاق باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و لک‌های پوستی می‌گردد. از یک پاک کننده هدفمند مانند فوم پاک کننده که برای محلول‌های ضد لک گزینه‌ای عالی هستند، استفاده نمایید.

2. لایه برداری پوست را جدی بگیرید

شاید به نظر نرسد که در روتین مراقبت از پوست در تابستان باید از لایه بردار استفاده کنید، اما یک لایه بردار مایع ملایم می‌تواند دو بار در روز برای داشتن پوست صاف، شفاف و تمیز مفید باشد. البته لایه برداری باید به صورت ملایم و با محصولات مراقبت از پوست مانند لوسیون‌های شفاف کننده انجام شود.  می‌توانید بعد از اینکه پوست خودتان را به طور کامل تمیز کردید، لایه برداری پوست را نیز انجام دهید. صبح و شب هر بار پوست خودتان را پاکسازی کرده و سلول‌های مرده پوست و چربی‌های اضافه را حذف کنید.

اگر مستعد جوش هستید، لوسیون شفاف کننده ضد لک را امتحان نمایید که حاوی اسید سالیسیلیک است. در این صورت چربی‌های اضافه به حداقل خواهند رسید و منافذ پوست برای تنفس باز می‌شوند.

3. پوست خود را آبرسانی کنید

در روتین مراقبت از پوست در تابستان هیچ چیزی به اندازه آبرسانی پوست و ضد آفتاب اهمیت ندارد. حتما از آبرسان‌های ملایم و سبک را برای فصل تابستان انتخاب کنید. آبرسان‌های بر پایه ژل می‌توانند برای رطوبت رسانی و هیدراته کردن پوست بهترین گزینه باشند. آبرسان را روی صورت و گردن بزنید و هر صبح و شب و هر زمان دیگری که پوست شما به آبرسانی نیاز دارد، استفاده نمایید.

ابرسان

4. درست از ضد آفتاب استفاده کنید

بعد از آبرسان نوبت به استفاده از ضد آفتاب روی پوست است. هر روز صبح مقداری ضد آفتاب را روی صورت خودتان بزنید و سپس از منزل خارج شوید. بسیاری از افراد ضد آفتاب را به عنوان یک محصول مناسب برای روتین مراقبت از پوست در تابستان می‌شناسند، ولی به دلیل اینکه به درستی از آن استفاده نمی‌کنند؛ شاهد اثربخشی آن نخواهند بود.

ضد آفتاب باید حداقل 20 دقیقه قبل از خروج از منزل مورد استفاده قرار گیرد. ضد آفتاب‌های بی رنگ در حال حاضر بهترین نوع ضد آفتاب‌ها برای استفاده روزانه در فصل تابستان هستند. می‌توانید از ضد آفتاب‌های فلوئیدی حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. هر 2 ساعت یکبار نیز باید ضد آفتاب را روی پوست خودتان تمدید کنید تا شاهد بهبود سلامت پوست خودتان باشید.

روتین مراقبت از پوست در فصل تابستان

مهم‌ترین نکات برای مراقبت از پوست در تابستان

روتین مراقبت از پوست در تابستان متشکل از لایه بردار، شوینده پوست، آبرسان و ضد آفتاب است که هر کدام می‌توانند نقش بسیار مهمی را در سلامت پوست ایفا کنند. ابتدا باید قبل از زدن ضد آفتاب و آبرسان پوست خود را پاکسازی کرده و از لایه بردار استفاده نمایید. همچنین با آبرسان و ضد آفتاب یک آرایش ملایم و مفید در تابستان داشته باشید. اگر این روتین را با محصولات مراقبت از پوست مناسب دنبال کنید، قطعا شاهد زیبایی و جوانی پوست خودتان خواهید بود؛ اما علاوه بر این، مراقبت از پوست در تابستان نیاز به رعایت یک سری نکات مهم دیگر دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

· استفاده از ژل آلوئه ورا برای تسکین پوست

اگر اهل آفتاب گرفتن هستید و می‌خواهید از سوختگی جلوگیری کنید، ژل آلوئه ورا دوای درد شما است. این ژل با ویژگی خنک کننده می‌تواند التهاب در پوست را کاهش دهد و باعث تسکین پوست آسیب دیده شود. اگر پوست شما خشک و قرمز است، حتما از ژل آلوئه ورا برای مراقبت از پوست خودتان استفاده کنید تا از زیبایی آن نهایت لذت را ببرید.

· نگهداری از آبرسان در هوای خنک

شاید برای خرید یک آبرسان مفید در فصل تابستان هزینه زیادی کرده باشید، ولی به دلیل اینکه به درستی از آن نگهداری نمی‌کنید؛ شاهد بروز خرابی در آن خواهید بود. حتما باید نگهداری از آبرسان در هوای خنک را جدی بگیرید. توصیه ما این است که کرم‌های آبرسان را در یخچال نگهداری کنید.

· از محصولات کومدون زا دوری کنید

یکی از مهم‌ترین نکات برای روتین مراقبت از پوست در تابستان، استفاده از محصولات مناسب است. محصولاتی که باعث بسته شدن منافذ باز پوست شوند، می‌توانند انتخاب بسیار مضری باشند. بنابراین، سعی کنید که از آبرسان‌ها و ضد آفتاب‌هایی استفاده کنید که دارای فرمولاسیون غیر کومدون زا باشند. می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب مرطوب کننده و شفاف کننده پوست استفاده کنید که چربی اضافه به پوست شما وارد نمی‌کنند.

· دقت به SPF ضد آفتاب

برای مراقبت از پوست در تابستان حتما باید به SPF ضد آفتاب دقت داشته باشید. اگرچه طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، حداقل SPF برای جلوگیری از سرطان پوست 15 است؛ اما در شرایط آب و هوایی ایران، توصیه ما این است که حداقل از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید. در این صورت مطمئن می‌شوید که پوست شما در برابر نور خورشید و اشعه UV عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. اگر هر روز باید در معرض نور خورشید قرار بگیرید و این موضوع احتمال مشاهده لکه‌های تیره را افزایش می‌دهد، باید حتما از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالای 50 استفاده کنید.

·  در سایه بمانید

حتی اگر از بهترین کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید، باز هم ممکن است اشعه UV خورشید برای پوست شما ضرر داشته باشد و باعث تیرگی و سوختگی پوست گردد. اگر می‌خواهید کنار ساحل قدم بزنید، یا قصد پیاده روی در محیط خارج از منزل دارید، حتما در سایه راه بروید. این موضوع باعث می‌شود تا شدت اشعه UV کاهش پیدا کند و کمتر دچار مشکل تیرگی و آسیب دیدگی پوست شوید.

·  دوش آب خنک بگیرید

گرفتن دوش آب گرم می‌تواند باعث خشکی بیشتر پوست شما شود. پس بهتر است که به جای اینکه هر روز دوش آب گرم بگیرید و پوست خودتان را خشک و خشک‌تر کنید، از آب خنک برای دوش گرفتن استفاده نمایید. دوش آب خنک می‌تواند باعث بهبود جریان خون شود و باعث پایین آوردن دمای بدن و پوست نیز شود. علاوه بر اینکه با دوش آب خنک گرما را از بدن خودتان دور می‌کنید، می‌توانید پوستی شاداب و بدون مشکل نیز داشته باشید.

·  مدام لباس‌های خودتان را عوض کنید

شما زمان زیادی در منزل بیرون هستید و این موضوع می‌تواند باعث خیس شدن لباس‌های شما از عرق شود. برای اینکه از بثورات پوستی جلوگیری کنید و پوستی شاداب و بدون مشکل داشته باشید، باید هر بار که به منزل وارد می‌شوید؛ لباس خودتان را بشویید. التهاب و جوش‌های قرمز که در اطراف فولیکول‌های مو دیده می‌شوند، می‌توانند ناشی از عدم تعویض لباس‌های شما باشند. پیشگیری از فولیکولیت به آسانی امکان پذیر است؛ فقط کافیست که به صورت منظم لباس‌های خودتان را بشویید و بعد از فعالیت‌های بدنی عرق آور، آن‌ها را عوض کنید.

· از ماسک‌های احیا کننده استفاده کنید

در روتین مراقبت از پوست در تابستان باید از ماسک‌های احیاکننده پوست نیز استفاده کنید. ماسک‌های احیا کننده ابزاری عالی برای بازگرداندن تعادل پوست، ایجاد رطوبت اضافی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست هستند. یک ماسک مناسب را برای ترمیم و تقویت سد دفاعی پوست استفاده کنید. به یاد داشته باشید که سد پوستی به حفظ تعادل پوست کمک می‌کند و از آن در برابر عوامل استرس زای خارجی از جمله باکتری‌ها، آلودگی‌ها و … محافظت می‌کند. سد پوستی شما می‌تواند به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ضعیف شود، بنابراین افزایش ریکاوری آن با استفاده از ماسک یک بار در هفته باعث می‌شود که ظاهر پوست بهبود بخشیده شود.

· از آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید

اشعه ماوراء بنفش منبع مهم رادیکال‌های آزاد است. اشعه UV به بافت‌های ما آسیب می‌رسانند و باعث پیری زودرس پوست می‌شوند. برای اینکه به محافظت از پوست در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد کمک کنید، باید آنتی اکسیدان‌ها را به روتین مراقبت از پوست در تابستان و رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ویتامین سی یکی از بهترین آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند برای جلوگیری از پیری زودرس پوست مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این می‌توانید با اضافه کردن ویتامین سی به رژیم غذایی خودتان شاهد جلوگیری از استرس اکسیداتیو باشید و پیری زودرس پوست را کاهش دهید.

· پوست خودتان را بعد از آسیب آفتاب ترمیم کنید

معمولا بعد از تابستان متوجه می‌شویم که رنگ چهره ما تغییر کرده و پوست خشک‌تر از حد معمول است. بنابراین، پاییز زمان بسیار خوبی برای بهبود سلامت پوست است. می‌توانید در طول پاییز از یک لایه برداری ملایم استفاده کنید و لکه‌های تیره را از بین ببرید. می‌توانید از پزشکان متخصص نیز برای از بین بردن لکه‌های پوستی تیره کمک بگیرید.

داشتن پوستی سالم در تابستان با نکات مهم

سخن پایانی

مراقبت از پوست در تابستان به دلیل تشدید نور خورشید و اشعه UV اهمیت بسیار زیادی دارد. اینکه بتوانید پوستی شاداب، بدون چین و چروک و لکه‌های پوستی داشته باشید، بسیار مهم است. برای این کار هم باید از محصولات مراقبت از پوست مناسب استفاده نمایید. کرم‌های ضد آفتاب، محصولات آبرسان و همچنین لایه بردارهای ملایم همگی برای حفاظت از پوست شما مناسب هستند.

در این مقاله به 4 محصول ضروری برای روتین مراقبت از پوست در تابستان اشاره کردیم. می‌توانید هر یک از این محصولات را با بهترین کیفیت و ضمانت اورجینال بودن از طریق سایت ارایشی و بهداشتی کلبه نیک سفارش داده و درب منزل دریافت نمایید. استفاده منظم از ضد آفتاب و مرطوب کننده سبک می‌تواند باعث شود تا پس از پایان تابستان، از درخشندگی و زیبایی پوست خودتان نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *