محصولات مراقبت از پوست

ابرسان چیست و چه فایده‌ای برای پوست دارد

ابرسان چیست و چه فایده‌ای برای پوست دارد ارایشی کلبه نیک

مقدمه

داشتن پوستی سالم برای حفاظت از سلامت پوست و جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی مهم است. اگر می‌خواهید طراوت و شادابی پوست خودتان را به بهترین شکل تامین کنید، قطعا نیاز به یک آبرسان قوی خواهید داشت. آبرسانی که بتواند پوست شما را بدون ایجاد اثر چربی، آبرسانی کند یکی از بهترین انتخاب‌ها است. تا به حال شده به این موضوع فکر کنید که آبرسان چیست و چه فایده‌ای برای پوست دارد؟ چرا باید از آبرسان استفاده کنیم و چطور آن را به روتین پوستی خودمان اضافه نماییم؟ همه این موضوعات سوالاتی است که برای شما پیش آمده‌اند و در ادامه مقاله قصد داریم به آن‌ها پاسخ دهیم.

ابرسان چیست؟

آبرسان به هر محصولی که از ترکیب مواد اولیه تامین کننده آب مورد نیاز پوست تشکیل شده باشد، گفته می‌شود. آبرسان‌ها می‌توانند به شکل کرم، سرم، ژل و … باشند که هر کدام با داشتن ترکیبات مرطوب کننده پوست، پوست را رطوبت رسانی و آبرسانی می‌کنند. آبرسان‌ها برای هر نوع پوستی قابل استفاده‌اند و بافت آن‌ها بسیار سبک است. پس از استفاده از آبرسان هیچ رد چربی در پوست شما باقی نمی‌ماند و می‌توانید پوست شاداب، جوان و بدون چین و چروک داشته باشید. استفاده منظم از آبرسان باعث کاهش مشکلات پوستی شده و سد دفاعی پوست را تقویت می‌کند.

نحوه عملکرد آبرسان در پوست

برای اینکه دقیق‌تر متوجه شوید آبرسان چیست؟ باید با نحوه عملکرد آن در پوست آشنا شوید. آبرسان‌ها حاوی ترکیبات بسیار مفیدی از جمله هیالورونیک اسید هستند. این ماده نقش بسیار مهمی را در جذب آب بسیار زیاد برعهده دارد. به همین خاطر زمانی که یک لایه آبرسان روی پوست شما قرار می‌گیرد، هیالورونیک اسید یا هر ترکیب جذب کننده آبی، می‌تواند آب مورد نیاز پوست را جذب کرده و باعث آبرسانی پوست به بهترین شکل ممکن شود.

آبرسان پوست برخلاف مرطوب کننده‌ها می‌تواند به خوبی در عمق پوست نیز نفوذ کند و لایه‌های عمقی پوست را آبرسانی نماید. علاوه بر این، با زدن یک لایه آبرسان روی پوست میزان از دست دادن آب پوست کاهش پیدا کرده و پوست می‌تواند در دراز مدت طراوت و شادابی خود را به بهترین شکل ممکن حفظ نماید.

فواید استفاده از آبرسان برای پوست

فواید استفاده از آبرسان برای پوست

حال که متوجه شدید آبرسان چیست و چگونه عمل می‌کند، وقت آن رسیده که بدانید استفاده از آن چه فوایدی دارد؟ اگر به متخصصین پوست و افراد ارائه دهنده مشاوره پوستی مراجعه کنید، حتما متوجه می‌شوید که استفاده از آبرسان پوست تا چه اندازه اهمیت دارد؛ چون تاکید بسیاری از متخصصان پوست و مشاوران پوستی استفاده از آبرسان است. حتی اگر از کرم‌های مرطوب کننده استفاده نکنید، همچنان آبرسان‌ها می‌توانند پوست شما را تقویت کرده و باعث شادابی پوست شما شوند. استفاده از آبرسان و اضافه کردن آن به روتین پوستی فواید زیادی را به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کاهش خشکی و ترک خوردگی پوست

یکی از مهم‌ترین فواید آبرسان برای پوست، کاهش خشکی پوست است. پوست انسان ممکن است در اثر عوامل مختلفی رطوبت خود را از دست بدهد که از جمله آن‌ها می‌توان به گرما و سرمای بیش از حد هوا، تعریق بیش از اندازه، استفاده از محصولات شوینده قوی روی پوست و … اشاره کرد. زمانی که پوست شما خشک شود، احساس کشیدگی و کدری در پوست کاملا مشهود است. پوست خشک شده بیش از پوست سالم مستعد آسیب بوده و این یعنی اینکه شما باید نهایت دقت را برای مراقبت از خشکی پوست خودتان داشته باشید.

آبرسان با جذب آب مورد نیاز پوست می‌تواند خشکی پوست را به صورت عمقی درمان کند. کلیه ترک خوردگی‌ها و مشکلاتی که ناشی از خشکی بیش از اندازه پوست هستند، با کمک آبرسان برطرف می‌شوند و این بدین معناست که اگر به صورت منظم از آبرسان استفاده کنید شاهد طراوت و شادابی پوست خشک شده خودتان نیز خواهید بود. به مرور زمان با درمان خشکی پوست، پوست شفاف‌تر شده و کدری آن از بین می‌رود.

آبرسانی عمقی پوست بدون اثر چربی

عمق پوست شما نیز نیاز به آبرسانی دارد. وقتی می‌خواهید پوست خودتان را آبرسانی کنید باید به دنبال محصولات مراقبتی پوست باشید که برای حفاظت از پوست شما انتخاب خوبی‌اند. آبرسان‌ها به دلیل داشتن ترکیبات آبرسانی می‌توانند به عمق پوست شما نفوذ کنند و باعث آبرسانی عمقی پوست شوند. هیچ اثر چربی در اثر استفاده از آبرسان روی پوست دیده نمی‌شود. این محصولات بافت بسیار سبکی دارند و به راحتی در عمق پوست نفوذ می‌کنند. از این جهت بدون نگرانی برای ایجاد جوش و آکنه قابل استفاده برای هر نوع پوستی هستند.

ابرسان و مرطوب کننده

تقویت سد دفاعی پوست برای مبارزه با مشکلات پوستی

سد دفاعی پوست اولین عاملی دفاعی برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی است. اگر سد دفاعی پوست شما قوی نباشد، هر چقدر هم که از محصولات مراقبتی پوست و درمان کننده استفاده کنید، باز هم به نتیجه خوبی نخواهید رسید. دلیل این موضوع هم شرایط نامناسب پوست و آسیب جدی به آن است. استفاده از آبرسان برای پوست باعث می‌شود تا پوست شما به صورت عمقی آبرسانی شده و سد دفاعی آن تقویت شود. از این جهت وقتی پوست خودتان را آبرسانی می‌کنید، آن را آماده استفاده از سایر محصولات درمانی پوست نیز خواهید کرد.

بسیاری از مشکلات پوستی توسط خود پوست به صورت خود به خودی درمان می‌شوند. از این رو اگر بتوانید با آبرسان، پوست خودتان را به بهترین شکل تقویت نمایید، شاهد زیبایی و شادابی پوست به صورت همزمان خواهید بود. علاوه بر این احتمال بروز زخم، ترک خوردگی، حساسیت پوستی و بسیاری از موارد دیگر به حداقل می‌رسد.

رفع قرمزی و التهاب در پوست

یکی دیگر از موضوعاتی که حتما باید به آن توجه کنید، رفع قرمزی و التهاب در پوست است. معمولا این اتفاق برای پوست‌های حساس رخ می‌دهد و می‌تواند عوارض جدی را برای پوست به همراه داشته باشد. زمانی که سد دفاعی پوست ضعیف باشد، هر عامل خارجی روی آن تاثیر منفی می‌گذارد و باعث ایجاد التهاب جدی در پوست خواهد شد. قرمزی و سوزش پوست نیز به دلیل اثر بیش از حد خشکی روی پوست اتفاق می‌افتد که بسیار نگران کننده نیز هست.

برای درمان قرمزی و التهاب در پوست می‌توانید از آبرسان‌ها استفاده کنید. آبرسان به دلیل اینکه سد دفاعی پوست را تقویت می‌کند و باعث درمان خشکی بیش از حد می‌گردد، قرمزی و التهاب را کاهش خواهد داد. به دنبال آن کلیه عوارض ناشی از حساسیت پوست نیز با کمک آبرسان‌ها درمان می‌شوند.

بدون بستن منافذ باز پوست در حین استفاده

یکی از مشکلاتی که معمولا در اثر استفاده از کرم مرطوب کننده رخ می‌دهد، بسته شدن منافذ باز پوست است. این موضوع ضمن ایجاد آکنه و مشکلات پوستی مانند جوش، می‌تواند خطرات جدی را نیز برای پوست به همراه داشته باشد. اگر منافذ باز پوست بسته شوند، دیگر پوست شما شادابی اولیه را نخواهد داشت و به راحتی ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهد. آبرسان به دلیل نداشتن ترکیبات بسیار چرب و قوی، منافذ باز پوست شما را نمی‌بندد. همین موضوع باعث شده تا بتوان برای جلوگیری از آسیب به پوست صورت، از آبرسان استفاده کرد و شاهد زیبایی و طراوت آن بود.

کاهش چین و چروک‌های پوستی

چین و چروک‌های پوستی از جمله مشکلات رایجی هستند که در اثر افزایش سن رخ می‌دهند. این چین و چروک‌ها صدمه جدی را برای سلامت پوست شما دارند و شما را پیرتر از حد معمول نشان می‌دهند. اگرچه بروز چروک در پوست یک اتفاق طبیعی است و نمی‌توان به طور کامل از آن جلوگیری کرد، اما در هر صورت اگر بتوانید سد دفاعی پوست را تقویت کنید و از خشکی بیش از حد آن جلوگیری نمایید، احتمال اینکه چین و چروک‌های پوستی به وجود بیایند و تشدید شوند، وجود دارد.

اگر بدانید ترکیبات آبرسان چیست؟ می‌توانید دقیق‌تر در مورد خواص آبرسان برای درمان چین و چروک‌های پوستی خودتان صحبت کنید. آبرسان حاوی ترکیبات بسیار مغذی است که هر کدام نقش مهمی را در حفظ سلامت پوست و جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی ایفا می‌کنند. به دلیل اینکه رطوبت و آب مورد نیاز پوست با استفاده از این آبرسان‌ها تامین می‌شود، احتمال بروز چین و چروک نیز به حداقل می‌رسد.

افزایش شفافیت و طراوت پوست

شفافیت و طراوت پوست صورت تحت تاثیر عوامل بسیار مختلفی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها وجود آب میان بافتی کافی در پوست است. پوست خشک کدر و تیره است و رنگ طبیعی خود را ندارد. اما اگر به صورت منظم از آبرسان استفاده کنید، کدری پوست برطرف شده و می‌توانید شاهد طراوت و شادابی پوست خودتان به بهترین شکل ممکن باشید. کم کم طراوت پوست نیز بهبود پیدا می‌کند و پوست شما شفاف و روشن‌تر خواهد شد.

خواص استفاده از آبرسان برای پوست

آبرسان بهتر است یا مرطوب کننده؟

اگر بدانید تفاوت مرطوب کننده و آبرسان چیست؟ به راحتی می‌توانید بهترین آن‌ها برای سلامت پوست خودتان انتخاب کنید. آبرسان دارای ترکیبات جذب کننده آب است و بافت بدون چربی و بسیار سبکی دارد. در مقابل مرطوب کننده دارای روغن‌های مختلف بوده و پس از اینکه روی سطح پوست قرار می‌گیرد، اجازه خارج شدن رطوبت را از روی پوست نخواهد داد. بافت چربی که در اثر استفاده از مرطوب کننده روی پوست باقی می‌ماند، می‌تواند باعث ایجاد جوش و آکنه شود.

آبرسان و مرطوب کننده هر دو می‌توانند به روتین پوستی شما اضافه شوند، اما باید در نظر داشته باشید که آبرسان‌ها انتخاب بهتری برای افرادی‌اند که پوست چرب و جوش‌دار دارند. در مقابل مرطوب کننده‌ها به دلیل اثربخشی قوی که دارند، بهتر است برای افراد دارای پوست خشک و بسیار خشک مورد استفاده قرار گیرند. حتی این دسته از افراد می‌توانند آبرسان و مرطوب کننده را به صورت همزمان به روتین پوستی خودشان اضافه کنند.

نحوه استفاده از آبرسان در روتین پوستی

استفاده از آبرسان در روتین پوستی بسیار ساده است. در ابتدا شما می‌بایست یک آبرسان مناسب پوست خودتان را انتخاب کنید و به ترکیبات موجود در آبرسان و مواد اولیه آن‌ها توجه داشته باشید. معمولا آبرسان به آخرین مرحله از روتین پوستی شما بعد از شستشو اضافه می‌شود. می‌توانید هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، پوست خودتان را با شوینده‌های مناسب بشویید. سپس روی پوست تمیز از آبرسان استفاده کنید. قبل از اینکه بخوابید نیز باید هر گونه آلودگی را از روی پوست پاک کرده و مجددا با زدن آبرسان روی پوست خودتان، شادابی و طراوت پوست را چندین برابر افزایش دهید.

آبرسان چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

 آبرسان برای چه نوع پوستی مناسب است؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است. شما باید بدانید بهترین آبرسان چیست و برای نوع پوست شما باید از چه محصول آبرسانی استفاده کرد. در واقع، همه نوع پوستی از جمله پوست خشک، پوست حساس، پوست چرب، پوست مختلط و … می‌توانند از آبرسان استفاده کنند، فقط باید به دنبال آبرسان مناسب پوست خودشان باشند. افرادی که دارای پوست خشک هستند، باید از آبرسان‌های مناسب پوست خشک و قوی‌تر استفاده کنند. حال هر چقدر پوست چرب تر باشد، استفاده از آبرسان‌های ملایم‌تر و سبک‌تر توصیه می‌شود.

ترکیبات موجود در آبرسان‌ها مناسب بودن آن‌ها را برای نوع پوست مشخص می‌کنند. آبرسان‌های مناسب پوست چرب باید بدون چربی باشند، ولی اگر می‌خواهید پوست خشک خودتان را آبرسانی کنید، می‌توانید از آبرسان‌های حاوی روغن نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که سلامت پوست شما تحت تاثیر محصولات پوستی قرار می‌گیرد که هر روز استفاده می‌کنید. پس مراقب پوست خودتان باشید و آبرسان‌ها را با دقت بیشتری انتخاب نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد اینکه آبرسان چیست صحبت کردیم. آبرسان یک محصول کارامد و موثر برای حفظ سلامت پوست است که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در حفظ طراوت و شادابی پوست ایفا کند. آبرسان‌ها معمولا از ترکیباتی همچون اسید هیالورونیک تشکیل شده‌اند. این ماده به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و باعث جذب آب بیشتر می‌شود. به همین خاطر وقتی هیالورونیک اسید را روی پوست استفاده می‌کنید، می‌توانید از تاثیر آن به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید.

شادابی، طراوت و زیبایی پوست شما تحت تاثیر ترکیبات به کار رفته در آبرسان است و این یعنی اینکه هر چقدر قدرت آبرسانی پوست شما بهتر باشد، پوستتان شاداب‌تر نیز خواهد بود. فروشگاه اینترنتی کلبه نیک، ارائه دهنده بهترین آبرسان‌های پوست است که هر کدام نقش بسیار مهمی را در حفظ سلامت پوست ایفا می‌کنند. می‌توانید برای خرید آبرسان مناسب پوست به این سایت مراجعه کرده و پس از بررسی محصولات، آن‌ها را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *