محصولات مراقبت از پوست

تونر چیست و چه فایده‌ای برای پوست دارد؟

تونر چیست و چه فایده‌ای برای پوست دارد؟ ارایشی کلبه نیک

مقدمه

احتمالا شما شک دارید که تونر چیست و ضرورتی برای مصرف آن وجود دارد یا خیر؟ قبل از اینکه تونر را به طور کامل حذف کنید، این مقاله را بخوانید. اگرچه ممکن است استفاده از تونر به عنوان یک مرحله اضافی در روتین مراقبت از پوستی شما شناخته می‌شود، اما استفاده از تونر در واقع می‌تواند تفاوت بسیار بزرگی را در سلامت کلی و ظاهر پوست ایجاد کند. اگر هنوز متقاعد نشده‌اید که از تونر برای محافظت از پوست و حفظ زیبایی آن استفاده کنید، احتمالا جزئیات تونر، ترکیبات و فواید آن را نمی‌دانید. در ادامه مقاله قصد داریم بیشتر در مورد خواص تونر با شما صحبت کنیم.

تونر چیست؟

تونر یکی از موثرترین و دسته کم گرفته شده‌ترین محصولات مراقبت از پوست است. این ماده برای باز گرداندن تعادل اسیدیته پوست شناخته می‌شود و می‌تواند ناخالصی‌ها و چربی‌های اضافی را از سطح پوست پاک کند. استفاده از تونر برای سفت کردن منافذ باز پوست مفید است. این موضوع می‌تواند به آرام سازی پوست و منقبض کردن آن کمک زیادی کند. این در حالی است که تونرها حاوی آبرسان‌های مغذی نیز هستند و می‌توانند به تامین آب مورد نیاز پوست کمک شایانی کنند.

هدف استفاده از تونر، تکمیل فرآیند پاکسازی است که باعث می‌شود هر گونه آلودگی، آرایش و روغن باقی‌مانده از روی پوست شما پس از شستشو پاک شود. همچنین تونر می‌تواند برای پاک کردن چربی اضافه و بازگرداندن تعادل برای انواع پوست بسیار مفید باشد. فرمولاسیون تونر حاوی مواد فعالی مانند آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که همگی ضمن نفوذ عمیق به پوست، نقش مهمی را در روشن کردن آن دارند.

آیا استفاده از تونر ضروری است؟

حال که متوجه شدید تونر چیست، احتمالا این سوال در ذهن شما ایجاد شده که استفاده از تونر ضروری است؟ در حالی که بسیاری از روتین‌های مراقبت از پوست شامل استفاده روزانه از تونر هستند، اما آیا واقعا استفاده از تونر ضروری است؟ حقیقت این است که تونر می‌تواند از ترکیبات مختلفی تشکیل شده باشد و همین ترکیبات تشکیل دهنده هستند که مشخص می‌کنند آیا استفاده از تونر ضروری است یا اینکه می‌توان آن را از روتین پوستی حذف نمود.

بسته به نوع پوست و نگرانی‌های شما، باید در نظر بگیرید که استفاده از تونر می‌تواند برای تقویت پوست شما مفید باشد یا خیر؟ به عنوان مثال اگر پوست شما چرب است، ممکن است تونر بتواند به از بین بردن چربی‌های اضافه کمک کند و باعث شادابی بیشتر پوستتان شود. افرادی که پوست خشک و حساسی دارند، ممکن است از فرمولاسیون متعادل‌تری که حاوی مواد مرطوب کننده هستند، به عنوان تونر استفاده کنند.

خلاصه بگوییم که تونر به واسطه ترکیبات و اثربخشی مفیدی که دارد، می‌تواند برای هر یک از افراد انتخاب خوبی باشد. با این حال باید مشخص کنید که پوست شما چیست و باید به سراغ چه محصولی برای مراقبت و محافظت از پوست خودتان بروید.

نحوه استفاده از تونر برای صورت

در صورت استفاده صحیح از تونر صورت، می‌توانید به کنترل سطح چربی، حذف کثیفی و باقی مانده‌های آلودگی روی پوست کمک کنید. تونرها می‌توانند پوست شما را روشن‌تر کنند و به عنوان یک محصول برای ایجاد آمادگی در پوست جهت استفاده صحیح از سایر محصولات مراقبتی استفاده می‌شوند. قبل از اینکه بخواهید از تونر برای صورت خودتان استفاده کنید، باید بدانید که بر اساس نوع پوست شما تونر چیست؟ در واقع شما باید چه نوع تونری را برای پوست صورت خودتان انتخاب کنید که به شادابی و جوانی آن کمک کند.

در مرحله بعدی لازم است که از یک پد پنبه‌ای استفاده کنید. مقداری تونر مایع را به آرامی روی پد بریزید و در تمام صورت خودتان پخش کنید. دقت کنید که تونر نباید با چشم‌ها و دهان شما در تماس باشد. اگر هم از تونر اسپری استفاده می‌کنید، آن را چند سانتی متر از صورت خودتان دور کرده و به صورت یکنواخت اسپری نمایید. برای جذب بهتر تونر بهتر است که به آرامی به پوست خودتان ضربه بزنید. دقت کنید که معمولا استفاده از تونر در طول روز، 1 بار توصیه می‌شود و بیشتر از آن ممکن است ضرورتی برای استفاده از تونر نداشته باشید.

تونر چیست و فواید آن برای پوست

زمان استفاده از تونر در روال مراقبت از پوست

مراقبت از پوست می‌تواند موضوعی مهم برای افراد مختلف باشد. یک سوال که معمولا در ذهن افراد وجود دارد این است که چه زمانی باید از تونر در روتین مراقبت از پوست استفاده کنند؟ به طور کلی، تونر باید بعد از تمیز کردن پوست و قبل از مرطوب کردن آن با استفاده از سرم روی پوست استفاده شود. دلیل این موضوع هم این است که تونرها می‌توانند به شستن ناخالصی‌های ماندگار و یا آثار آرایشی در پوست کمک شایانی کنند. بنابراین، اگر یک پاک کننده ملایم نتوانسته باشد پوست شما را به صورت عمقی پاکسازی کند، تونر این کار را برای شما انجام خواهد داد.

اگر از یک لایه بردار فیزیکی یا ماسک لایه بردار استفاده می‌کنید که باید شسته شود، باید پوست خود را تمیز کنید، از ماسک لایه بردار روی پوست استفاده کنید. سپس پوست خودتان را تمیز کرده و مجددا از تونر استفاده نمایید.

فواید تونر برای پوست صورت

فواید تونر برای پوست

تقریبا همه افراد با تونرهای پوست آشنا هستند. اما برخی از افراد ممکن است ندانند که این تونرها چه فوایدی می‌توانند برای پوست شما داشته باشند. از باز کردن منافذ پوست گرفته تا جلوگیری از چین و چروک و آکنه‌های پوستی. تونرها افزودنی عالی برای هر روتین مراقبت از پوست هستند. بنابراین، بد نیست که آن‌ها را به روتین پوست خودتان اضافه کنید و از تاثیری که روی شادابی و جوانی پوست شما می‌گذارند، نهایت لذت را ببرید. از جمله مهم‌ترین فواید تونر برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

حذف آلودگی‌های اضافی

پاک کننده‌های معمولی می‌توانند برای از بین بردن گرد و غبار، چربی‌ها و باکتری‌های پوست مورد استفاده قرار گیرند. اما همیشه نمی‌توانند عمیق‌تر به منافذ پوست نفوذ کنند و آلودگی‌های سرسخت و باقی‌مانده آرایش را از بین ببرند. این جایی است که تونرها وارد عمل می‌شوند و به حذف آلودگی‌های اضافی کمک می‌کنند. تونرها حاوی محلول‌هایی هستند که می‌توانند به عمق منافذ باز پوست شما نفوذ کنند و باقی‌مانده‌های سرسخت آلودگی را از بین ببرند. احتمالا سایر پاک‌کننده‌ها چنین اثری را در پوست شما ندارند.

متعادل کردن سطوح pH

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می‌شود، سطح PH پوست بسیار مهم است. اسیدیته پوست ما می‌تواند تحت تاثیر عناصر سطحی مختلفی همچون آلودگی و محصولات خشن باشد. این به این دلیل است که بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند میزان اسیدیته پوست خودتان را با یک تونر اصلاح کنید. تونرها حاوی موادی هستند که می‌توانند به بازیابی لایه اسیدی طبیعی پوست ما کمک کنند و pH آن را به سطح متعادلی برگردانند که برای حفظ رطوبت و بازسازی سلول‌های سالم بهینه است.

کنترل تولید سبوم

سبوم یک عنصر بسیار مهم برای محافظت از سلامت پوست است؛ اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند مشکل ساز باشد. خوشبختانه تونرها می‌توانند به کنترل تولید سبوم کمک کنند تا از چرب و براق شدن پوست جلوگیری شود. تونرها حاوی مواد قابض هستند که به آرامی چربی‌های اضافه پوست را از بین می‌برند. از این رو منافذ باز پوست منقبض می‌شوند و احتمال مسدود شدن آن‌ها با سبوم اضافی کاهش پیدا می‌کند.

بازیابی هیدراتاسیون

یکی دیگر از فواید تونر، تامین آب مورد نیاز پوست است. علاوه بر اینکه شما می‌توانید از تونر برای از بین بردن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه پوست استفاده کنید، می‌توانید از آن برای حفظ رطوبت پوست نیز استفاده کنید. تونرها یک لایه محافظتی اضافی در برابر عوامل آسیب رسان محیطی ایجاد می‌کنند و در عین حال می‌توانند به حجیم شدن و بهبود پوست خشک و دهیدراته کمک بسیار زیادی کنند.

درمان مشکلات خاص پوست

یکی از فواید تونر، درمان مشکلات خاص پوست است. تونرها می‌توانند برای درمان هر نوع مشکلی از پوست مفید باشند. به طور مثال، برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، یک تونر مناسب می‌تواند به از بین بردن چربی‌های اضافی و ناخالصی‌های روی پوست کمک بسیار زیادی کند. در عین حال منافذ باز پوست با کمک تونر به حداقل می‌رسند. اگر می‌خواهید به پوست خودتان آنتی اکسیدان بیشتری بدهید، می‌توانید از تونرهای حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان استفاده کنید.

یک تونر غنی از روغن ساخته شده با مواد آرام بخش مانند آلوئه ورا یا بابونه که به جبران رطوبت از دست رفته کمک می‌کنند، می‌تواند برای پوست صورت خشک انتخاب بسیار خوبی باشد. اگر به دنبال صاف کردن رنگ پوست یا کاهش علائم پیری هستید، تونرهای زیادی وجود دارند که دارای ترکیبات فعالی مانند اسید گلیکولیک یا اسید کوجیک هستند که می‌توانند فواید طولانی مدت داشته باشند.

چرا از تونر استفاده کنیم؟

چه نوع تونری برای پوست مفید است؟

انتخاب تونر مناسب برای صورت نباید پیچیده باشد. بهترین گزینه این است که از محصولات طبیعی برای پوست خودتان استفاده کنید و از مواد خاصی که می‌توانند پوست شما را تحریک کنند، دوری کنید. هر محصولی که باعث شعله ور شدن ناخواسته مشکلات پوستی شما می‌شود، نباید در روتین پوستی شما قرار بگیرد. هر نوع پوستی می‌تواند تونر مخصوص به خود داشته باشد.

مثلا اگر پوست شما خشک است، بهتر است که به سراغ تونرهای مغذی پوست بروید و تونرهایی که دارای ترکیبات خشک کننده پوست هستند، دوری کنید. در عوض اگر پوست شما چرب است، بهتر است که به سراغ تونرهای مخصوص پوست چرب که حاوی ترکیبات منقبض کننده پوست و کنترل کننده چربی هستند، استفاده کنید. معمولا تولید کنندگان تونرها، برای هر نوع پوست یک تونر مخصوص را تولید می‌کنند.

محصولات تونر

ترکیبات مضر در تونر

زمانی که به فکر خرید تونر برای محافظت از پوست خودتان می‌افتید، باید از تونرهای باکیفیت و قوی استفاده کنید. برخی از مواد موجود در تونرها می‌توانند باعث صدمه به پوست شما شوند. از این رو باید از ترکیبات مضر موجود در تونرها دوری کنید که شامل موارد زیر هستند.

  • الکل: جای تعجب نیست که الکل دارای یک اثر خشک کنندگی فوق العاده‌ای است و می‌تواند پوست‌های حساس را ملتهب و تحریک کند.
  • اسید سالیسیلیک: اسید سالیسیلیک که اغلب در تونرهای صورت برای مبارزه با آکنه یافت می‌شود، به خشن بودن شهرت دارد و می‌تواند پوست شما را خشک کند.
  • بنزوئیل پراکسید: این ماده معمولا برای مبارزه با آکنه استفاده می‌شود، بنزوئیل پراکسید نیز می‌تواند برای بسیاری از افراد تاثیرات شدیدی را به همراه داشته باشد.
  • عطرها: بهتر است که مطمئن شوید در تونر عطرهای مصنوعی وجود ندارند، چون باعث تحریک بیش از اندازه پوست شما می‌شوند.
  • فتالات‌ها و پارابن‌ها: این ترکیبات به عنوان نگهدارنده‌های پوست شناخته می‌شوند، ولی می‌توانند باعث حساسیت بیشتر پوست و مشکلات جدی در آن شوند.

ترکیبات مفید در تونر

اگر به دنبال یک تونر خوب برای محافظت از پوست خودتان هستید، باید تونرهای را انتخاب کنید که دارای ترکیبات مفید برای پوست شما هستند. از جمله ترکیبات مفید موجود در تونرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • چای سبز: یکی از بهترین ترکیبات مفید در تونر، چای سبز است. چای سبز حاوی خواص آنتی اکسیدانی بسیار زیادی است و می‌تواند به جوانسازی پوست صورت کمک شایانی کند.
  • آلوئه ورا: آلوئه ورا به خاطر اثر تسکین دهنده‌اش مشهور است. این ماده می‌تواند به کاهش قرمزی یا ناراحتی موقت کمک کند و در عین حال هیدراتاسیون را افزایش دهد.
  • روغن درخت چای: درخت چای به طور سنتی برای کمک به تعادل پوست و از بین بردن تجمعات از سطح پوست استفاده می‌شود.می‌تواند ظاهر منافذ را به حداقل برساند و ظاهری مات روی پوست ایجاد کند.
  • گلاب گلاب فواید زیادی دارد، از تسکین قرمزی موقت گرفته تا متعادل کردن پوست و برای طیف وسیعی از انواع پوست بسیار عالی است.

سخن پایانی

در این مقاله به سوال شما در مورد اینکه تونر چیست؟ پاسخ دادیم، تونر یک ترکیب آبرسان و قوی برای پوست است که می‌تواند کلیه آلودگی‌های روی پوست را به صورت عمقی از بین ببرد. با استفاده از تونر می‌توانید هر گونه مشکلات پوستی را برطرف کنید و شاهد زیبایی و طراوت پوست خودتان باشید. تونر آنقدر ترکیبات مغذی برای پوست شما دارد که اگر آن را به روتین پوستی خودتان اضافه کنید، ضرر نمی‌کنید.

فقط فراموش نکنید که تونر زمانی می‌تواند نقش مهمی را در سلامت پوست شما داشته باشد که با کیفیت و مواد ملایم تولید شده باشد. از طریق سایت کلبه نیک، می‌توانید بهترین تونرهای مورد نیاز پوست خودتان را بخرید و مورد استفاده قرار دهید. شک نکنید که این تونرها می‌توانند نقش مهمی را حفظ شادابی پوست شما داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *